Opis
Tegoroczna edycja festiwalu poświęcona będzie ochronie środowiska naturalnego. Organizator imprezy – Izba Gospodarcza Reklamy Zewnętrznej – chce pokazać szerszej publiczności dokonania branży reklamowej w tej dziedzinie: na krakowskich Plantach od 23 kwietnia zobaczymy więc najlepsze plakaty ostatnich lat, które wspierały akcje ekologiczne.
Głównym wydarzeniem festiwalu będzie jednak konkurs na projekt plakatu propagującego oszczędzanie wody Ważna jest każda kropla. Jego przesłanie ma skłonić Polaków do zwrócenia uwagi na kwestię wykorzystywania wody na co dzień oraz do zmiany nawyków i przyzwyczajeń. Nie może więc zabraknąć oddziaływania na emocje: w ten sposób najłatwiej bowiem dotrzeć do odbiorcy i „zmusić” go do chwili refleksji. Projekty plakatów wybrane w pierwszym etapie konkursu przez dwunastoosobowe jury zostaną pokazane na festiwalowej wystawie w krakowskim Barbakanie. Jej otwarcie zaplanowano na 23 kwietnia.
Tym dwóm głównym wystawom towarzyszyć będą ekspozycje plakatów ze zbiorów własnych Muzeum Archidiecezjalnego kard. Karola Wojtyły, pocztówek reklamowych w Wierzynku oraz plakatów autorskich prof. krakowskiej ASP Mieczysława Górowskiego w Państwowej Wyższej Szkole Teatralnej.
Podobnie jak w trzech poprzednich edycjach autorem plakatu festiwalowego jest Andrzej Pągowski. (bf)
Jednym z organizatorów festiwalu jest m.in. Krakowskie Biuro Festiwalowe.
Głównym wydarzeniem festiwalu będzie jednak konkurs na projekt plakatu propagującego oszczędzanie wody Ważna jest każda kropla. Jego przesłanie ma skłonić Polaków do zwrócenia uwagi na kwestię wykorzystywania wody na co dzień oraz do zmiany nawyków i przyzwyczajeń. Nie może więc zabraknąć oddziaływania na emocje: w ten sposób najłatwiej bowiem dotrzeć do odbiorcy i „zmusić” go do chwili refleksji. Projekty plakatów wybrane w pierwszym etapie konkursu przez dwunastoosobowe jury zostaną pokazane na festiwalowej wystawie w krakowskim Barbakanie. Jej otwarcie zaplanowano na 23 kwietnia.
Tym dwóm głównym wystawom towarzyszyć będą ekspozycje plakatów ze zbiorów własnych Muzeum Archidiecezjalnego kard. Karola Wojtyły, pocztówek reklamowych w Wierzynku oraz plakatów autorskich prof. krakowskiej ASP Mieczysława Górowskiego w Państwowej Wyższej Szkole Teatralnej.
Podobnie jak w trzech poprzednich edycjach autorem plakatu festiwalowego jest Andrzej Pągowski. (bf)
Jednym z organizatorów festiwalu jest m.in. Krakowskie Biuro Festiwalowe.