Uśmiechnij się
2008-03-31 15:27:46 | Kraków1 kwietnia Stowarzyszenia WIOSNA organizuje II ogólnopolską Kampanię na rzecz uśmiechu na co dzień. Chcemy zarażać uśmiechem! Chcemy wydobyć z nas to co najlepsze i propagować uśmiech jako pierwszą formę kontaktu z drugim człowiekiem w codziennych sytuacjach. Chociaż Polacy z głębi serca są gościnni i życzliwi dla innych, jednak w pierwszym kontakcie – na ulicy, w tramwaju, za kierownicą czy w urzędzie – często reagują na siebie niechęcią czy nawet agresją. Polacy są też smutni – może dlatego, że w Polsce nie wypada chwalić się sukcesem, a wiec też nie wypada być tak po prostu szczęśliwym.
Wierzymy, że w ludziach jest naturalna dobroć (to wiara WIOSNY). Chcemy zachęcić do wyrażenia jej na zewnątrz w życzliwym uśmiechu, bo – jak wiadomo – jeden uśmiech rodzi drugi, potem następny i kolejny śmiech.
1 kwietnia w całej Polsce Wiosenni wolontariusze rozdadzą 200 000 uśmiechniętych naklejek, a razem z nimi – 200 000 uśmiechów. Wystarczy nakleić komuś taki znaczek i w ten sposób przekazać uśmiech dalej.
Kampania w Krakowie:
Happening na Rynku Głównym w Krakowie – od 10 do 12 na Rynku powstanie jedyny w Polsce szpital, w którym warto się zarażać. Wolontariusze będą mierzyć w nim poziom optymizmu we krwi, prawidłowy rozstaw szczęki do uśmiechu oraz wypisywać recepty na szczęście.
Działania:
1. Szpital: w szpitalu będą 3 stoiska i poprzebierani wolontariusze za lekarzy : będą badać poziom optymizmu we krwi, mierzyć szerokość szczęki przy uśmiechu i wypisywać recepty na szczęście.
2. Kozetka szczęścia – przed szpitalem będzie łóżko polowe, na którym będzie przeprowadzana „reanimacja” malkontentów
3. BALON zamieni się w KLINIKĘ UŚMIECHU – będzie tam można dostać zastrzyk szczęścia
4. MUZYKOTERAPIA – grupa 30 rozśpiewanych wolontariuszy – licealistów krakowskich , którzy przygotowali specjalne „uśmiechnięte” wersje znanych utworów
5. TERAPIA KOLOREM – zabawa dla dzieci z tzw. Chustą Klanzy
6. WIOSENNE TATUAŻE- dzieci (i nie tylko) będą miały malowane tatuaże
Wolontariusze z transparentami i tubą będą zachęcać przechodniów do odwiedzania stoisk.
[informacja organizatora]