Kino
OFF Camera - Festiwal

OFF Camera - Festiwal

  • 2008-10-01, do 2008-10-05
  • Kraków

Opis

 Już niedługo krakowskie kina studyjne przeżyją szturm niezależnych artystów, którzy zaprezentują swoje prace w ramach I  Międzynarodowego Festiwalu Kina Niezależnego Off Camera. Imprezę organizuje Stowarzyszenie Sztuki Niezależnej i Nie Tylko. Od 1. do 5. października widzowie będą mieli szansę uczestniczyć w projekcjach 120 filmów, zgrupowanych w kilku sekcjach. Na czele jury festiwalu stanie Zbigniew Preisner, a wspierać go będą m.in.  Hector Babenco, Petr Zelenka i Michael Almareyda.

FILM OTWARCIA:
Klasa / The Class / Entre les murs (Laurent Cantet, France 2008, 128’)

FILM ZAMKNIĘCIA:
Bezdzietni / Childless (Charlie Levi, USA 2008, 100’)

KONKURS / MAKING WAY:
Ballast (Lance Hammer, USA 2008, 96’)
Boisko bezdomnych (Kasia Adamik, Poland 2008, 126’)
Good Dick (Marainna Palka, USA 2008, 86’)
Karawan dusz / Soul Carriage (Conrad Clark, China – UK 2008, 88’)
Lepsze rzeczy do roboty / Better Things (Duane Hopkins, UK 2008, 93’)
Liverpool (Lisandro Alonso, Argentina – France – Netherlands – Germany – Spain  2008, 87’)
Maminsynek / Momma’s Man (Azazel Jacobs, USA 2008, 94’)
Parking / Ting che  (Chung Mong-Hong, Taiwan 2008, 114’)
Pocałunek o północy / In Search of a Midnight Kiss (Alex Holdridge, USA 2007, 90’)
Przebudzenie ze snu / Awaking from a dream / El Amanecer de un sueño (Freddy Mas Franqueza, Spain 2008, 100’)
Resocjalizacja / Correction / Diorthosi (Thanos Anastopoulos, Greece 2007, 87’)
Belladonna (Annika Glac, Australia – Poland 2008, 95’)

ODKRYCIA / BREAKING GROUND
Nowości / New Films:
57,000 km między nami / 57,000 km Between Us / 57,000 km entre nous (Delphine Kreuter, France 2008, 82’)
Baby Love / Comme les autres (Vincent Garenq, France 2008, 98’)
Brick Lane (Sarah Gavron, UK 2007, 102’)
Czyngis-han / Mongol (Sergei Bodrov, Germany – Kazakhstan – Russia, 126’)
Dziki człowiek znad rzeki Navidad / The Wild Man of the Navidad (Duane Graves, Justin Meeks, USA 2008, 86’)
Free Rainer  (Hans Weingartner, Austria – Germany 2007, 120’)
Lekcje prywatne / Private Lessons / Élève libre (Joachim Lafosse, France – Belgium 2008, 105’)
Miłość, ból i vice versa / Love, Pain and Vice Versa / Violanchelo (Alfonso Pined Ulloa, Mexico 2008, 86’)
Młode wino / Grapes / Bobule (Tomás Barina, Czechy 2008, 90’)
Mój brat jest jedynakiem / My Brother is an Only Child / Mio fratello è un figlio unico (Daniele Luchetti, 108’)
Nasza klasa / The Class / Klass (Ilmar Raag, Estonia 2007, 99’)
Obcy we mnie / Stranger in Me / Das Fremde in Mir (Emily Atef, Germany 2008, 99’)
Ojcze nasz / Padre Nuestro (Christopher Zalla, USA 2007, 110’)
Ona pragnie chaosu / All that She Wants / Elle veut le chaos (Denis Côté, France 2008, 105’)
Pełen oddech / Polnoe Dyhanie (Valeri Penrakovsky, Russia 2007, 114’)
Podróże ze zwierzętami domowymi / Travelling with Pets / Puteshestvie s domashnimi zhivotnymi (Vera Storozheva, Russia 2007, 97’)
Rumba (Dominique Abel, Fiona Gordon, Bruno Romy, France – 2008, 77’)
Spadając z ziemi / Falling from Earth (Chadi Zeneddine, Lebanon 2007, 70’)
Tokio! / Tôkyô! (Michel Gondry, Leos Carax, Bong Jon-Hoo, France – Japan – Germany – South Korea, 107’)

Ameryka Południowa / South America:

Gdzie papież chadza piechotą / The Pope’s Toilet / El Baño del Papa (César Charlone, Enrique Fernández, Uruguay – Brazil – France 2007, 90’)
Najlepsze z moich najpiękniejszych lat / The Most Beautiful of My Very Best Years / Lo Más bonito y mis mejores años (Martín Boulocq, Bolivia 2005, 93’)
Napastnik / The Mugger / El Asaltante (Pablo Fendrik, Argentina 2007, 67’)
Suely w niebie / Suely in the Sky / O céu de Suely (Karim Ainouz, Portugal – Germany – France – Brazil 2006, 90’)
Ukradziony człowiek / The Stolen Man / El Hombre robado (Matías Piñeiro, Argentina 2008, 90’)
Wcielenie / Embodiment / Encarnación (Anahí Berneri, Argentina 2007, 93’)
Zabłąkana narzeczona / A Wandering Bride / Una novia errante (Ana Katz, Argentina 2007, 85’)

From the Gut – American Independents:
Książe Broadwayu / Prince of Brodway (Sean Baker, USA 2008, 100’)
Goliat / Goliath (David Zellner, Nathan Zellner, USA 2008, 80’)
Czuwanie przed końcem / The Living Wake (Sol Tryon, USA 2007, 90’)
LOOK (Adam Rifkin, USA 2007, 98’)
Podróże z Judaszem / On the Road  with Judas (J. J. Lask, USA 2007, 100’)
Wszystkie znane mi tygrysy / Wild Tigers I have Known (Cam Archer, USA 2006, 98’)
Frownland (Ronald Bronstein, USA 2007, 106’)
Ona kwitnie za dnia / She Unfolds by Day (Rolf Belgum, USA 2008, 71’)
Dobre samopoczucie / Wellness (Jake Mahaffy, USA 2008, 94’)
Mister Lonely (Harmony Korine, UK – France – Ireland USA 2007, 112’)

NADRABIANIE ZALEGŁOŚCI / CATCHING UP:

12 lat  koniec / Twelve and Holding (Michael Questa, USA 2005, 90’)
Bangkok Dangerous (Oxide Pang Chun, Danny Pang, Thailand 1999, 105’)
Delirious (Tom DiCillo, USA 2006, 107’)
Slumming (Michael Glawogger, Austria – Switzerland – Germany 2006, 100’)
Środowe fajerwerki / Fireworks Wednesday / Chaharshanbe-soori (Asghar Farhadi, Iran 2006, 102’)
Fragmenty Tracey / The Tracey Fragments (Bruce McDonald, Canada 2007, 77’)
Królowie i królowa / Kings and Queen / Rois et reine (Arnaud Desplechin, France 2004, 150’)
Raja (Jacques Doillon, France 2003, 112’)
Jezu, Ty wiesz / Jesus, You Know / Jesus, Du weisst (Ulrich Seidl, Austria 2003, 87’)
Śledztwo / Investigation / Rasledvane (Iglika Triffonova, Bulgaria 2006, 95’)
Tylko nie w usta / Not on the Lips / Pas sur la bouche (Alain Resnais, France – Switzerland 2003, 115’)
Vanaja (Rajnesh Domalpalli, USA – India 2006, 111’)

RETROSPEKTYWY / GLANCING BACK:

Michael Almereyda:
Nowa dziewczyna nowa planeta / Another Girl Another Planet (USA 1992, 62’)
William Eggleston w prawdziwym świecie / William Eggleston in the Real World (USA 2005, 87’)

Pixelvision:
The Rocking Horse Winner (Michael Almereyda, USA 1997, 23’)
Ostatnie dni Judasza Iskarioty / The Last Days of Judas Iscariot (Michael Almereyda, 3’)
To nie była miłość / It Wasn’t Love (Sadie Benning, USA 1992, 20’)
Nowy rok / A New Year (Sadie Benning, USA 1989, 6’)

Dan Sallitt:
Miesiąc miodowy / Honeymoon (USA 1998, 90’) — 16mm
Wszystkie statki na morzu / All the Ships at Sea (USA 2003, 64’)

Andy Warhol Presents:
Bogata biedulka / Poor Little Rich Girl (reż. Abdy Warhol, USA 1965, 66’)
Chelsea Girls (reż. Paul Morrisey, USA 1966, 210’)
Ciało / Flesh (reż. Paul Morrisey, USA 1968, 89’)
Ja, mężczyzna / I, a Man (reż. Paul Morrisey, Andy Warhol, USA 1967, 95’)
Kuchnia / Kitchen (reż. Andy Warhol, USA 1965, 66’)
Nalej mi mleka, Yvette / More Milk, Yvette (reż. Andy Warhol, USA 1966, 60’)
Rewolta kobiet / Women in Revolt (reż. Paul Morrisey, USA 1971, 99’)
Samotni kowboje / Lonesome Cowboys (reż. Paul Morrisey, Andy Warhol, USA 1968, 111’)
Sen / Sleep (reż. Andy Warhol, USA 1963, 321’)
Trash (reż. Paul Morrisey, USA 1970, 110’)
Tyłek Taylora Meada / Taylor Mead’s Ass (reż. Andy Warhol, USA 1965, 76’)
Życie Juanity Castro / The Life of Juanita Castro (reż. Andy Warhol, USA 1965, 66’)

American Film Theatre:
Mężczyzna w szklanej budce / The Man in the Glass Booth (Arthur Hiller, USA 1975, 117’)
Rocznica / In Celebration (Lindsay Anderson, UK 1975, 131’)
Życie Galileusza / Galileo (Joseph Losey, UK 1975, 145’)
Jacques Brel żyje, ma się dobrze i mieszka w Paryżu / Jacques Brel is Alive and Well and Living in Paris (Denis Héroux, France – Canada 1975, 98’)
Philadelphio, nadchodzę! / Philadelphia, here I Come (John Quested, Ireland 1975, 95’)
Zagubieni wśród gwiazd / Lost in the Stars (Daniel Mann, USA 1974, 97’)
Nosorożec / Rhinoceros (Tom O’Horgan, USA – UK – Canada 1974, 104’)
Butley (Harold Pinter, USA – Canada 1974, 124’)
Pokojówki / The Maids (Christopher Miles, UK 1974, 95’)
Chwiejna równowaga / A Delicate Balance (Tony Richardson, UK – USA – Canada 1973, 133’)
Powrót do domu / The Homecoming (Ptere Hall, UK – USA 1973, 111’)
Przyjdzie na pewno / The Iceman Cometh (John Frankenheimer, USA 1973, 239’)
Luter / Luther (Guy Green, UK – Canada 1973, 112’)
Trzy siostry / Three Sisters (Laurence Olivier, John Sichel, UK 1970, 165’)

Inspiracje / Inspirations:
Witaj, słoniu! / Hello, elephant! / Buongiorno, elefante! (Gianni Franciolini, Italy 1952, 83’)
Atalanta / L’Atalante (Jean Vigo, France 1934, 89’)
Salvador (Oliver Stone, USA 1986, 123’)
Zły porucznik / Bad Lieutenant (Abel Ferrara, USA 1992, 96’)
Osiem i pół / 8 ½ (Federico Fellini, Italy – France 1963, 138’)
Taksówkarz / Taxi Driver (Martin Scorsese, USA 1976, 111’)
Zmierzch bogów / The Damned / La Caduta degli dei (Luchino Visconti, Italy 1969, 158’)
Rocco i jego bracia / Rocco and his Brothers / Rocco e sui fratelli (Luchino Visconti, Italy 1960, 170’)
 

Polecamy
Premiery filmowe
Zapowiedzi filmowe
O nich się mówi
Ostatnio dodane
Popularne
25 najlepszych filmów wszech czasów
25 najlepszych filmów wszech czasów

Magazyn "Empire" wybrał najlepsze filmy wszech czasów. Zapraszamy do obejrzenia ścisłej czołówki rankingu!

Najlepsze filmy dla zjaranych ludzi
Najlepsze filmy dla zjaranych ludzi

Dym w płucach często łączy się z oglądaniem filmów. Prezentujemy 20 idealnych filmów na wieczór z zielskiem.

12 najlepszych filmów psychologicznych
12 najlepszych filmów psychologicznych

Przedstawiamy najlepsze filmy psychologiczne, które każdego oglądającego zmuszą do refleksji!