Opis
Z cyklu: Maraton nocny z gwiazdami kina: Luchino Visconti
Zobaczyć będzie można:
„Opętanie” scen. Mario Alicata na podstawie: powieści Jamesa M. Caina "Listonosz zawsze dzwoni dwa razy", Giuseppe De Santis, zdj. Domenico Scala, wyst. Juan de Landa, Massimo Girotti, Clara Calamai, Włochy, 1943, 142’
Akcja filmu została umieszczona we Włoszech, główny wątek fabularny pozostaje bez zmian. Młoda żona zakochuje się we włóczędze, z którym morduje swojego męża. Podczas ucieczki przed policją bohaterka umiera a jej kochanek zostaje aresztowany. „Opętanie” zostało ocenzurowane przez ówczesne władze. Nakazano zniszczyć kopię, jednak Viscontiemu udało się ocalić film.
„Lampart” scen. Massimo Franciosa , Enrico Medioli, zdj. Giuseppe Rotunno, wyst. Rina Morelli, Burt Lancaster, Claudia Cardinal, Włochy, Francja, 1963, 205’
Film powstał na podstawie powieści Giuseppe Tomasi Di Lampedusy. Akcja rozgrywa się w czasie powstania Garibaldiego a głównym bohaterem jest książę Fabrizio. Siostrzeniec arystokraty Tankred zaręcza się z córką mera Angeliką. Chociaż jego wybranka pochodzi z niższych sfer książę zgadza się na ich związek, przeczuwając nadchodzące zmiany. Arystokrata jest świadom tego, że czasy świetności jego klasy mijają, organizuje więc bal zaręczynowy, który jednocześnie ma zjednoczyć nowe i stare warstwy społeczne.
„Niewinne” scen. Luchino Visconti , Suso Cecchi d'Amico, zdj. Pasqualino De Santis, wyst. Didier Haudepin, Jennifer O'Neill, Giancarlo Giannini, Francja, Włochy, 1976, 124’
Kręcąc ten film, Visconti poruszał się już na wózku inwalidzkim. Zmarł dwa miesiące przed premierą w Cannes. Film jest adaptacją powieści Gabrielle d’ Annunzio, której główny bohater Tullio Hermila to arystokrata wierzący w nietzcheańską teorię nadczłowieka. Hermila z nikim i niczym się nie liczy, lekceważy wszelkie zasady kierując się wyłącznie własnymi zachciankami. Wszystko to obserwuje jego żona Giuliana, która toleruje wszelkie występki męża. Kiedy jednak okazuje się, że jest w ciąży postanawia chronić dziecko, przed Tulliem, który wątpi w swoje ojcostwo.
Zobaczyć będzie można:
„Opętanie” scen. Mario Alicata na podstawie: powieści Jamesa M. Caina "Listonosz zawsze dzwoni dwa razy", Giuseppe De Santis, zdj. Domenico Scala, wyst. Juan de Landa, Massimo Girotti, Clara Calamai, Włochy, 1943, 142’
Akcja filmu została umieszczona we Włoszech, główny wątek fabularny pozostaje bez zmian. Młoda żona zakochuje się we włóczędze, z którym morduje swojego męża. Podczas ucieczki przed policją bohaterka umiera a jej kochanek zostaje aresztowany. „Opętanie” zostało ocenzurowane przez ówczesne władze. Nakazano zniszczyć kopię, jednak Viscontiemu udało się ocalić film.
„Lampart” scen. Massimo Franciosa , Enrico Medioli, zdj. Giuseppe Rotunno, wyst. Rina Morelli, Burt Lancaster, Claudia Cardinal, Włochy, Francja, 1963, 205’
Film powstał na podstawie powieści Giuseppe Tomasi Di Lampedusy. Akcja rozgrywa się w czasie powstania Garibaldiego a głównym bohaterem jest książę Fabrizio. Siostrzeniec arystokraty Tankred zaręcza się z córką mera Angeliką. Chociaż jego wybranka pochodzi z niższych sfer książę zgadza się na ich związek, przeczuwając nadchodzące zmiany. Arystokrata jest świadom tego, że czasy świetności jego klasy mijają, organizuje więc bal zaręczynowy, który jednocześnie ma zjednoczyć nowe i stare warstwy społeczne.
„Niewinne” scen. Luchino Visconti , Suso Cecchi d'Amico, zdj. Pasqualino De Santis, wyst. Didier Haudepin, Jennifer O'Neill, Giancarlo Giannini, Francja, Włochy, 1976, 124’
Kręcąc ten film, Visconti poruszał się już na wózku inwalidzkim. Zmarł dwa miesiące przed premierą w Cannes. Film jest adaptacją powieści Gabrielle d’ Annunzio, której główny bohater Tullio Hermila to arystokrata wierzący w nietzcheańską teorię nadczłowieka. Hermila z nikim i niczym się nie liczy, lekceważy wszelkie zasady kierując się wyłącznie własnymi zachciankami. Wszystko to obserwuje jego żona Giuliana, która toleruje wszelkie występki męża. Kiedy jednak okazuje się, że jest w ciąży postanawia chronić dziecko, przed Tulliem, który wątpi w swoje ojcostwo.