Spektakle, przedstawienia

Opis spektaklu

„Gra szklanych paciorków”, wielka powieść Hermanna Hessego – od niej wszystko się zaczęło. Zawarte w niej pytania, myśli, światy stały się punktem wyjścia do artystycznych poszukiwań, do aktorskich i muzycznych improwizacji. To z nich powstał autorski scenariusz Przemysława Pilarskiego, to wtedy zrodziła się muzyka Karola Nepelskiego – czyli dwa główne filary reżyserowanego przez Małgorzatę Warsicką spektaklu. Punktem wyjścia na poziomie muzycznym i przedstawieniowym jest fuga. Kompozytor Karol Nepelski tworząc muzykę do spektaklu nawiązuje do ostatniej napisanej przez Bacha fugi z Die Kunst der fuge. Polifonicznie jest też przedstawiony sen głównego bohatera, Józefa Knechta, który jest śniony przez wszystkie występujące w spektaklu postaci i zapisany na czytniku fal EEG – urządzeniu przepisującym nasze fale mózgowe na muzykę i służącym do wchodzenia w medytację. Obok tego ultranowoczesnego urządzenia, które „komponuje” muzykę naszego mózgu i rejestruje nasze emocje wysłuchamy także brzmień instrumentów dawnych, guqina - najstarszego chińskiego instrumentu strunowego znanego od ponad 3000 lat, bębnów hinduskich i innych instrumentów perkusyjnych.

Twórcy, a więc także scenograf Marcin Chlanda, kostiumografka Edyta Jermacz i choreografka Anna Nowicka stworzyli wraz z aktorami własną, wielopoziomową grę, w którą zagrają z widzami spektaklu.
„Szklane paciorki.Gra.Rozpoznanie” to rzecz o tym, czy próbując przetrwać, można odmówić zaangażowania, odciąć się. Oraz o tym, że chcąc coś przeżyć, można przepaść. Ale też o tym, że po dotarciu do centrum wszystkiego, co było, i wszystkiego, co będzie, nie sposób już nigdy więcej mówić o zupełnej śmierci. Hesse pisał swoją „Grę” w okresie szalejącego po Niemczech i Europie nazizmu. Hesse pisał swoją „Grę” w neutralnej Szwajcarii. A my – możemy/powinniśmy dokądś uciec?
„Nadchodzą czasy krytyczne, wszędzie odczuć można ich zapowiedź. Świat znów, raz jeszcze, pragnie przesunąć swój punkt ciężkości. Fala ta już nadbiega, a kiedyś nas pochłonie.”

Bilety na spektakl

Aktualnie nie posiadamy informacji o biletach na Szklane paciorki.Gra.Rozpoznanie..

Kiedy i gdzie grają

Nie posiadamy informacji o tym kiedy i gdzie grają w teatrach sepektakl Szklane paciorki.Gra.Rozpoznanie. (Teatr im. J. Słowackiego, Kraków).

Zdjęcia ze spektaklu

Aktualnie nie posiadamy zdjęć ze spektaklu Szklane paciorki.Gra.Rozpoznanie. (Teatr im. J. Słowackiego, Kraków).

Obsada i twórcy spektaklu

Aktualnie nie posiadamy informacji o twórcach i obsadzie spektaklu Szklane paciorki.Gra.Rozpoznanie. (Teatr im. J. Słowackiego, Kraków).

Recenzje, wiadomości

Aktualnie nie posiadamy recenzji oraz wiadomości związanych ze spektaklem Szklane paciorki.Gra.Rozpoznanie. (Teatr im. J. Słowackiego, Kraków).

Komentarze i opinie

Komentarze, oceny i opinie użytkowników do spektaklu Szklane paciorki.Gra.Rozpoznanie. (Teatr im. J. Słowackiego, Kraków).
Premiery teatralne
Zapowiedzi teatralne
O nich się mówi
Ostatnio czytane
Strefy kontaktu 2021 laureaci
Rozstrzygnięto 4. Konkurs Dramaturgiczny "Strefy kontaktu"

28 lutego 2021 roku poznaliśmy laureatów, których sztuki zadebiutują na scenie WTW.

Jerzy Stuhr
Jerzy Stuhr reżyseruje spektakl "Cosi fan tutte" w Operze Krakowskiej Kraków

Dzieło Wolfganga Amadeusza Mozarta do zobaczenia w Krakowie już od 12 marca.

Popularne
Zmarł Dariusz Siatkowski
Zmarł Dariusz Siatkowski

11 października, w wieku 48 lat, zmarł znany polski aktor, Dariusz Siatkowski. Przyczyna śmierci nie jest znana, jak poinformował Teatr im. Jaracza w Łodzi, gdzie przez ostanie lata pracował aktor, śmierć nastąpiła nagle w jednym z hoteli poza Łodzią.

Makbet - kondycja mordercy
Makbet - kondycja mordercy Kraków

Napisana około 1606 roku tragedia Williama Shakespeare’a jest jednym z lepszych dramatów o "ciemnej stronie ludzkiej duszy". Jak poradził sobie z nim Andrzej Wajda, reżyser spektaklu w Teatrze Starym?

W przeddzień czegoś większego
W przeddzień czegoś większego

Z Bartoszem Porczykiem - zwycięzcą Przeglądu Piosenki Aktorskiej w 2006 oraz twórcą spektaklu "Smycz", która stała się ważnym wydarzeniem na kulturalnej mapie Wrocławia - o pracy w teatrze i planach na przyszłość rozmawia Marcin Szewczyk.