Opis spektaklu
Powierzenie biblijnego Dekalogu artyście pochodzącemu z zupełnie innego kręgu kulturowego może się wydawać szaleństwem. Jednakże wobec powszechnego instrumentalnego traktowania fundamentów kultury judeochrześcijańskiej być może to w nim jest jedyna metoda, aby dotrzeć do sedna. Tian Gebing – awangardowy twórca pochodzący z Chin mierzy się z dziesięcioma przykazaniami, Księgą Wyjścia i wiarą w Boga, obserwując je bez uprzedzeń. Terminy takie jak „naród wybrany”, „grzech”, „gniew boży” to materiał tyleż do uzupełnienia wiedzy, ile pozwalający na pracę wyobraźni. Gorejący krzak, źródło wytryskujące ze skały, rozstępujące się morze czerwone, złoty cielec. Wszystkie te obiekty dla Europejczyka mają bardzo konkretne, symboliczne znaczenie. Częstokroć przyjmowane razem z interpretacją, wiodące do zaplanowanych z góry wniosków. Dla patrzącego bez kontekstu stają się podstawą zupełnie nowej opowieści, być może bliższej współczesności.
Tian Gebing – chiński reżyser, współzałożyciel grupy teatralnej Paper Tiger, w swoich pracach wykorzystuje istniejące teksty rozmaitych, nie zawsze teatralnych gatunków – również stenogramy rozpraw sądowych, instrukcje obsługi, artykuły prasowe. Jednym z istotniejszych elementów tworzonych przez niego spektakli jest taniec, współtworzony przez aktorkę i choreografkę Yanan Wang.