Recenzje - Teatr

Maski dialogu w „Krzysztoforach"

2008-02-03 17:13:22 | Kraków

teatr maskiW ramach organizowanego przez Instytutu Cervantesa programu monograficznego poświęconego współczesnemu teatrowi hiszpańskiemu, pt. Maski dialogu - Teatr na granicy, w ubiegły piątek w Krzysztoforach odbył się spektakl Dziwactwa. Interaktywne przedstawienie w wykonaniu duetu aktorskiego z Madrytu Torpedo Level - Carmen Pardo i Vene Herrero - wzruszało do łez i pobudzało do refleksji publiczność.

Scenografia: drewniana szafa, stolik, na którym leżą dwie białe filiżanki, dwa krzesełka stojące przy nim i stare pianino. Aktorki w czarnych sukniach.... Niby prozaiczna przestrzeń a jednak...to, co dzieje się w tej przestrzeni ma wpływ na widzów. Stają się bowiem częścią przedstawienia.Cisza, która poprzedza dialog"Wszyscy ludzie są dziwni. Poza nami (...) Wszystko jest takie obce. Co? Wydaje mi się to takie dziwne." Sztuka jest wszystkim, w zależności od odbiorcy.”

Same autorki mówią, iż "niektórzy wyjdą ze spektaklu, mając lepiej poukładane w głowie".Spektakl przekazuje to, co nas dotyczy, niby zwyczajnie a zarazem magiczne z poczuciem humoru i przymrużeniem oka .Istotny jest w sztuce kontakt z publicznością dzięki interaktywnej rozmowie poprzez karteczki z sentencjami, które aktorki rozdały w czasie trwania spektaklu, jak np: "Kochać to nigdy nie powiedzieć żałuję” lub "Kto ma miłość ten ma skarb ....”

Inspiracją do stworzenia sztuki były luźne rozmowy Carmen i Vene. Jest to ich czwarta sztuka, pierwsza nosi tytuł: "Rozmowy na temat humoru i miłości".

Fot. Anna Kędzior


Marta Kania

 

Słowa kluczowe: recenzja Dziwactwa Maski dialogu Teatr na granicy Instytut Cervantesa kraków krakow spektakle teatr
Komentarze
Redakcja dlaStudenta.pl nie ponosi odpowiedzialności za wypowiedzi Internautów opublikowane na stronach serwisu oraz zastrzega sobie prawo do redagowania, skracania bądź usuwania komentarzy zawierających treści zabronione przez prawo, uznawane za obraźliwie lub naruszające zasady współżycia społecznego.
Zobacz także
Marat/Sade, Wrocławski Teatr WspÃłłczesny
Marat/Sade - recenzja spektaklu

Wrocławski Teatr Współczesny zaprasza na nowe przedstawienie w reżyserii Marcina Libera. Czy warto się wybrać?

Szewcy - recenzja spektaklu [Teatr Polski we Wrocławiu]
Szewcy - recenzja spektaklu

Jak prezentuje się spektakl "Szewcy" w Teatrze Polskim we Wrocławiu?

odmet
Odmęt - recenzja festiwalowa

Powrót do krainy wyobraźni zainteresuje nie tylko najmłodszych.

Polecamy
Kobieta i życie - recenzja spektaklu

Pięć wrocławskich instytucji kulturalnych w przedstawieniu na podstawie tekstu Maliny Prześlugi.

Kasta la vista - recenzja spektaklu

Czy funkcjonując w racjonalnej rzeczywistości, można się odnaleźć po jej absurdalnej stronie?

Ostatnio dodane
Marat/Sade, Wrocławski Teatr WspÃłłczesny
Marat/Sade - recenzja spektaklu

Wrocławski Teatr Współczesny zaprasza na nowe przedstawienie w reżyserii Marcina Libera. Czy warto się wybrać?

Szewcy - recenzja spektaklu [Teatr Polski we Wrocławiu]
Szewcy - recenzja spektaklu

Jak prezentuje się spektakl "Szewcy" w Teatrze Polskim we Wrocławiu?