Muzyczny spektakl na jednego aktora i pianistkę (Łukasz Szczepanowski, aktor Narodowego Starego Teatru w Krakowie i Weronika Krówka, pianistka i performerka) utrzymany w duchu pełnego groteski i kontrastowej ekspresji niemieckiego przedwojennego kabaretu.
Przedstawienie w kilku autorskich piosenkach, monologach i figurach gimnastycznych opowie historię ‘innego’ - odszczepieńca, niedopasowanego, niezrozumianego, który nie potrafił się dostosować do świata czy systemu, który odbiera jako opresyjny. Kogoś na skraju, kogoś kto jest tykającą bombą, tuż za naszym, pozornie, bezpiecznym progiem. Człowieka w poczuciu zdrady skazanego na samotność i odrzucenie, które w zderzeniu z wykluczającym społeczeństwem i w niesprzyjających warunkach rodzą rewolucje, terror, bestię.
Cantata Negra oprócz inspiracji światem mrocznego i groteskowego muzycznego weimarskiego kabaretu, czerpie z fascynacji niemieckim ekspresjonizmem, zwłaszcza nurtu społecznego (kammerspielfilm) – filmami Langa i Murnaua, teatrem Wedekinda i Brechta, malarstwem Kokoschki, Dix'a czy Grosza.
Cantata Negra w swoim założeniu jest „spektaklem podróżnym”, pozbawionym, jak nasz bohater, stałego zameldowania, obwoźnym teatrem cudów który swoje podwoje otworzy zawsze w innej lokacji.
Każda nowa lokacja otwiera pokazowi nowe znaczenia, nadaje mu nowy kontekst, czyniąc każdy z nich niepowtarzalnym, zupełnie wyjątkowym doświadczeniem, za każdym razem innym i opatrzonym z tego tytułu kolejnym #numerem.
Łukasz Szczepanowski
Weronika Krówka
przestrzeń Klaudia Dziurawiec
światło Magda Łyko
dzwięk Rafał Szumny
tekst, piosenki i reżyseria Paweł Szarek