zmień miasto
Jesteś tutaj:
ZNAJDŹ OFERTĘ PRACY
Rodzaj pracy
 
 
Branża
BRANŻE

Młodzi i profesjonalni

wtorek, 13-01-2009 (00:00:00) | komentarze (0)


 Wielkie koncerny zarabiające dzięki usługom studentów mówiących im jak prowadzić interesy - brzmi paradoksalnie, a jednak to prawda. Czy młodzi ludzie, którzy dopiero się uczą i to przede wszystkim samej teorii akademickiej, mogą pomagać poważnym firmom w prowadzeniu biznesu?

Oczywiście. Wysoce zmotywowani, pracujący z entuzjazmem, oczekujący od okresu studiów czegoś więcej niż tylko nabywania teoretycznej wiedzy - tak można scharakteryzować młodych ludzi z firm studenckich typu Junior Enterprise.

Każda organizacja JE ma taką samą strukturę jak profesjonalna firma - posiada zarząd i klasyczne działy takie jak zarządzania jakością, Public Relations, personalny czy obsługi klienta. Pracują we własnych biurach, a zarobione pieniądze przeznaczają na rozwój swojego przedsiębiorstwa oraz na pokrycie kosztów bieżących: komputer, ksero, rachunki telefoniczne. Podczas realizacji projektu wiążą wykonywaną pracę z zajęciami na uczelni. Niestety stosunek przedsiębiorców do firm studenckich w wielu przypadkach pozostaje nadal nieufny.

Junior Enterprises?
Idea młodzieżowej przedsiębiorczości narodziła się w 1967 roku, kiedy we Francji założona została pierwsza organizacja typu Junior Enterprise. JE skupia studentów nastawionych na zdobywanie doświadczenia przez wykorzystywanie w praktyce wiedzy z zakresu doradztwa biznesowego. W 1992 roku powstała organizacja międzynarodowa JADE (European Confederation of Junior Enterprises) zrzeszająca JE z 12 krajów. Siedzibą jest Bruksela. Obecnie JADE reprezentuje około 20 000 młodych ludzi w ponad 150 stowarzyszeniach.

JE stanowią przeważnie stowarzyszenia non-profit, ponieważ dzięki tej formie prawnej mogą realizować projekty konsultingowe o wiele taniej niż ich wielcy konkurenci. Działają jednak jak profesjonalne firmy. Klientom zapewniają pełną obsługę konsultingową - badają preferencje konsumentów, opracowują biznesplany, organizują działania PR takie jak konferencje biznesowe czy panele dyskusyjne z udziałem ekspertów. Zawsze starają się znaleźć najlepsze, a jednocześnie łatwe do wdrożenie rozwiązanie.

Studencka firma doradcza to dobry wybór
Indywidualne, elastyczne podejście do problemu oraz silne zaangażowanie w wykonanie opracowanego projektu zachęca przedsiębiorstwa do korzystania z usług JE. W przeciwieństwie do wielkich firm konsultingowych studenci nie oferują standardowych rozwiązań, ale oryginalne pomysły podczas realizacji danego przedsięwzięcia. Oprócz tego młodzi ludzie pracujący nad projektami mają stały dostęp do wiedzy prawie 20 000 konsultantów zrzeszonych w JADE i w każdej chwili mogą liczyć na pomoc ze strony swoich profesorów.

O konkurencyjności decyduje również przystępna cena, co dla niewielkich przedsiębiorstw stanowi ważne kryterium przy wyborze firmy konsultingowej. Poza tym do zbierania materiałów do badań marketingowych nie potrzeba wieloletniego doświadczenia, liczy się entuzjazm i silna motywacja. Studenckie stowarzyszenia doradcze oprócz skomplikowanych zleceń wykonują także bardzo nietypowe. Jedna z takich firm miała kiedyś za zadanie zbadać dla francuskich klientów smak i wytrzymałość jabłek.

Start do kariery
Aby dostać się do JE trzeba przejść proces rekrutacyjny mający na celu wyłonienie studentów, którzy posiadają nie tylko rozległą wiedzę, ale także zapał i silną motywację. Mimo perspektywy ciężkiej pracy, chętnych nie brakuje. Dla młodych ludzi jest to jedyna w swoim rodzaju szansa na zdobycie doświadczenia i praktycznych umiejętności, a przez to zwiększenia szans na rynku pracy. Realizując projekty, nie tylko zarabiają pieniądze, ale przede wszystkim udoskonalają się w takich dziedzinach jak prowadzenie negocjacji, funkcjonowanie przedsiębiorstw, kontakty z zarządami firm i managerami.

Profesjonaliści zapewniają wsparcie w rozwiązywaniu problemów i organizują szkolenia, dzięki którym JE stale się rozwijają i podnoszą jakość swoich usług. Z drugiej strony duże firmy doradcze korzystają z potencjału studentów oferujących zupełnie nowatorskie rozwiązania. Taka współpraca przynosi korzyści obu stronom - jak określają to konsultanci - Win2Win. Poza tym klienci studenckich firm to potencjalni pracodawcy dla studentów kończących studia. Młodzi ludzie, którzy są w stanie poświęcić się pracy nad projektem, realizują go profesjonalnie, a do tego potrafią motywować innych do działania, stanowią przecież najlepszych kandydatów na pracowników. Studenckie firmy konsultingowe są drzwiami do przyszłej kariery.

źródło: www.ypi.pl


Komentarze, opinie, wypowiedzi (0)

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za wypowiedzi Internautów opublikowane na stronach serwisu oraz zastrzega sobie prawo do redagowania, skracania bądź usuwania komentarzy zawierających treści zabronione przez prawo, uznawane za obraźliwie lub naruszające zasady współżycia społecznego.

Dodaj opinię

Brak komentarzy. Bądź pierwszy i dodaj komentarz.

REKLAMA
FB dlaMaturzysty.pl reklama