Forma / Zdrowie - Facet

Sportowcu - rzuć palenie

2020-01-20 09:10:09 | Kraków
Czytelniku ile miałeś lat, w chwili gdy pierwszy raz sięgnąłeś po papierosa? Statystyki są zatrważające i na dodatek nie tylko w kwestii wieku... Liczby pokazują ile osób i co ile minut umiera z powodu chorób spowodowanych paleniem, jak dużo osób cierpi z powodu chorób indukowanych nałogiem nikotynowym oraz jak wiele krzywdy mogą wyrządzić palacze osobom niepalącym skazanym na bierne palenie.
Sportowcu - rzuć palenie
W nałóg wpada się bardzo szybko i niezauważalnie, natomiast uwolnienie się od uzależnienia wymaga ogromnej dyscypliny oraz czasu – walka jest niewyrównana i ciężka, ale z pewnością warta poświęcenia!

Palenie nie jest trendy!

Przeciętny palacz żyje 10 lat krócej niż osoba niepaląca! 10 lat to szmat czasu – czasu w którym możesz dokonać coś wielkiego dla siebie i innych – nie szkoda Ci? Tyle już wiesz o nałogu tytoniowym, jesteś świadomy niebezpieczeństwa, jakie za sobą niesie, a mimo to wciąż sięgasz po kolejną fajkę? Może pora zwizualizować sobie własne słabości i spojrzeć z boku na siebie w objęciach nałogu – nałogu, z którego nie chcesz lub nie możesz się uwolnić?

Od wielu lat prowadzone są kampanie społeczne na rzecz informowania o niebezpieczeństwie, jakie niesie nałóg. W czasach, w których żyjemy każdy chce być zdrowy i lubiany, mieć wielu przyjaciół, światowo żyć i wyglądać! Nie ma w tym nic złego – dbanie o siebie jest priorytetem – dlatego tak zastanawiające jest to rozdwojenie, które nakazuje współczesnej „modnej” młodzieży sięgać po relikt przeszłości jakim jest papieros? Palenie nie ma nic wspólnego z manifestem dorosłości, niezależności i wolności. Nie pomaga Ci być modnym, zdrowym i fajnym... Palenie szkodzi i kosztuje zdecydowanie więcej niż paręnaście złotych puszczonych z dymem!

Chcesz rzucić palenie? To możliwe!

W przypadku dzieci i młodzieży, pierwsza przygoda z dymkiem zaczyna się prosto, szybko, śmiesznie i z odrobiną adrenaliny – w ukryciu przed światem dorosłych. Niewiele osób, które uzależniło się od nikotyny w wieku młodzieńczym zaprzestaje palenia w dorosłości. Dramat toczy się latami, aż do momentu, w którym do głosu dochodzi zdrowy rozsądek lub stan zdrowia nakazuje kierunek radykalnej zmiany. Rzucić palenie jest ciężko, mozolnie i wymaga założenia długoterminowego planu działania – w tym wsparcia specjalistycznego - mówi mgr farm. Aleksander Wojtala z apteki internetowej i-Apteka.pl. Od pierwszej myśli o rzuceniu palenia, aż po całkowite odstawienie papierosów należy pokonać wiele przeszkód. Motywacja to podstawa, lecz działanie psychoaktywne nikotyny powoduje, że odstawienie papierosów wpływa negatywnie na samopoczucie, nastrój i sprawność umysłową. Objawy odstawienia bywają tak uciążliwe, że dla wielu okazują się nie do pokonania... Tu z pomocą może przyjść terapia z zastosowaniem środków farmakologicznych. Metoda ta skierowana jest do osób dorosłych, a przed jej wdrożeniem – mimo łatwego dostępu do tego rodzaju leków – dobrze jest skonsultować temat z lekarzem, który zrobi wywiad i ewentualnie poinformuje o wszystkich przeciwwskazaniach do stosowania tego rodzaju leczenie.

Tabletki na rzucanie palenia – nokaut dla nikotyny

Uzależnienie od nikotyny można i należy leczyć, a ograniczenia na które napotkasz roją się głównie w Twojej głowie. Po pierwsze bojowe nastawienie i rygor, które pozwalają na uświadomienie, że masz wystarczająco dużo siły, by wyzwolić się z objęć nałogu. Po drugie sztab wsparcia – rodzina, niepalący przyjaciele, którzy podtrzymają Cię w słuszności decyzji, a jeśli to za mało, to wizyta u specjalisty – w tym także wsparcie psychologiczne. Bardzo popularną metodą odchodzenia od nałogu tytoniowego, jest sięgnięcie po leki zawierające cytyzynę – tabletki Tabex, Desmoxan lub nikotynę – tabletki do ssania, plastry, gumy do żucia Nicorette czy Niquitin. Wszystkie te preparaty są dostępne w aptekach i nie wymagają posiadania recepty – są to leki wydawane bez przepisu lekarza, co nie znaczy, że są zawsze bezpieczne i możesz je przyjmować kiedy chcesz i jak chcesz!

Tabletki stosowane w terapii uzależnienia od nikotyny, które zawierają Cytyzynę są tymczasowym substytutem nikotyny dla organizmu, dzięki czemu pomagają w zmniejszeniu tzw. głodu nikotynowego i pomagają niwelować skutki uboczne odchodzenia od nałogu. Skuteczność rzucenia palenia z wykorzystaniem farmakologii jest bardzo duża, a z pomocą preparatów, takich jak: Tabex czy Desmoxan palenie rzuciło bardzo wielu uzależnionych! Jednak zanim zdecydujesz się na wykorzystanie wskazanych leków w swojej osobistej terapii, pamiętaj, że masz tylko 5 dni na całkowite odstawienie fajeczki! Jeśli zrezygnowałeś z palenia i wytrwasz w postanowieniu, to lepiej zastanów się milion razy zanim sięgniesz po papierosa, ponieważ powrót ten może okazać się bardzo nieprzyjemny w skutkach dla Twojego organizmu!

Zerwanie z nałogiem jest możliwe i do wykonania! Najważniejsze to nie poddać się zbyt szybko – na tyle szybko, by nie zdążyć przypomnieć sobie, jak piękne było życie zanim skusiłeś się na pierwszego papierosa. Nie bądź liczbą w statystykach, bądź sobą!

Artykuł Partnera

fot. pl.freepik.com

Słowa kluczowe: i-apteka.pl, skuteczne sposoby, porady, jak rzucić
Komentarze
Redakcja dlaStudenta.pl nie ponosi odpowiedzialności za wypowiedzi Internautów opublikowane na stronach serwisu oraz zastrzega sobie prawo do redagowania, skracania bądź usuwania komentarzy zawierających treści zabronione przez prawo, uznawane za obraźliwie lub naruszające zasady współżycia społecznego.
Zobacz także
ćwiczenia w domu - joga
Ćwiczenia w domu: sprawdź jak trenują Polacy [Wyniki badań]

30 procent aktywnych fizycznie Polaków korzysta w internecie z filmów instruktażowych z ćwiczeniami.

Rola rozgrzewki w dobrym treningu - czemu służy i dlaczego jest ważna?

Rozgrzewka przed wysiłkiem fizycznym spełnia bardzo ważną rolę! Dowiedz się, dlaczego warto ją robić.

Robert Lewandowski trening
Robert Lewandowski trenuje w domowej siłowni [WIDEO]

Piłkarz nie narzeka na warunki treningowe i stara się trzymać formę.

Polecamy
Martwy ciąg - sprawdź jak trenować [PORADNIK]
Martwy ciąg - sprawdź jak trenować [PORADNIK]

Martwy ciąg to jedno z najpopularniejszych ćwiczeń na wzmocnienie pleców. Wymaga jednak sporo techniki. Sprawdź, jak poprawnie wykonać to ćwiczenie

Jak wypracować płaski brzuch? [DIETA, ĆWICZENIA]
Jak wypracować płaski brzuch? [DIETA, ĆWICZENIA]

Mięśnie brzucha należą do najchętniej i najczęściej ćwiczonych partii ciała.

Ostatnio dodane
ćwiczenia w domu - joga
Ćwiczenia w domu: sprawdź jak trenują Polacy [Wyniki badań]

30 procent aktywnych fizycznie Polaków korzysta w internecie z filmów instruktażowych z ćwiczeniami.

Rola rozgrzewki w dobrym treningu - czemu służy i dlaczego jest ważna?

Rozgrzewka przed wysiłkiem fizycznym spełnia bardzo ważną rolę! Dowiedz się, dlaczego warto ją robić.