Opis
Tango Nuevo
Jest rok 3001. W starej, opuszczonej stacji metra w Buenos Aires pojawiają się trzy kobiety o beznamiętnych twarzach, na których próżno szukać oznak emocji i uczuć. Widać natomiast ślady minionej, rebelianckiej walki o przetrwanie w brutalnym życiu podziemia. Kobiece postacie zaczynają tańczyć Malambo – argentyński taniec mężczyzn, będący obrazem twardej rywalizacji, podkreślanej mocnymi, rytmicznymi uderzeniami butów o ziemię…
Spektakl przybliża twórczość Astora Piazzolli – artysty, który zrewolucjonizował tango. Był zarówno uwielbiany, jak i nienawidzony w Buenos Aires za to, że ośmielił się eksperymentować z dumą i narodowym klejnotem Argentyny. To właśnie Piazzolla stworzył oryginalny, niepodrabialny styl tanga, zwany „tango nuevo”. Powstało tango nie tylko do tańczenia, ale i do słuchania. Kompozytor stworzył tango operita, czyli małą operę tanga, bliską musicalowi. Najsłynniejszą z nich jest "Maria de Buenos Aires" wg libretta Horacio Ferrery, poety z Urugwaju. Dzięki Piazzolli, tango stało się znane na całym świecie, zyskując wielu zwolenników, a nawet wyznawców.
Muzyka: Astor Piazzolla
Aranżacje: Urszula Borkowska
Teksty inspirowane utworami Horacio Ferrera i Mario Trejo: Maria Łaś, Anna Iberszer
Reżyseria: Giovanny Castellanos
Scenografia i kostiumy: Aneta Suskiewicz
Choreografia: Anna Iberszer
Przygotowanie wokalne: Maria Rumińska
Występują: Renia Gosławska, Magdalena Smuk oraz aktorka Teatru im. Stefana Jaracza w Olsztynie Agnieszka Pawlak
Muzyka w wykonaniu zespołu Machina del Tango w składzie: skrzypce – Grzegorz Lalek, bandoneon/ akordeon – Klaudiusz Baran , kontrabas – Sebastian Wypych, fortepian –Urszula Borkowska
Inspicjent: Ewa Wielebska
Asystent reżysera: Agnieszka Pawlak
Realizacja świateł: Mirosław Bulczak
Realizacja dźwięku: Przemysław Mrówka