Opis spektaklu
Spektakl baletowy „Emocje” powraca na scenę Opery Krakowskiej w nowej odsłonie. „Emocje 2017” przygotowali: Violetta Suska, autorka blisko 100 choreografii do spektakli baletowych, musicali, oper i koncertów oraz Eduard Bablidze, tancerz i choreograf gruzińskiego pochodzenia, od lat związany z Polską. Był pierwszym solistą Narodowego Teatru Opery i Baletu w Tbilisi, potem solistą w Teatrze Wielkim w Poznaniu, Operze Bałtyckiej, współpracował z Polskim Baletem Narodowym jako tancerz i choreograf. W tegorocznej wersji „Emocji” zobaczymy dwie jego choreografie. Pierwsza, rozpoczynająca spektakl, to „Akord” do muzyki Arvo Pärta Fratres for cello and piano. Druga, kończąca przedstawienie, nosi tytuł El Abrazo, co oznacza „trzymanie” w tangu, czyli sposób prowadzenia partnerki przez partnera, wyrażający w tańcu gamę uczuć, od namiętności, pożądania, przez doznania miłości po niechęć czy zazdrość. Muzykę do tej części napisał kompozytor, skrzypek Opery Bałtyckiej – Przemysław Treszczotka. Usłyszymy ją w nagraniu kwintetu Tangueros Balticos w składzie: Przemysław Treszczotka (skrzypce), Paweł Zawada (fortepian), Andrzej Wojciechowski (klarnet), Marcin Krzyżanowski (akordeon), Maciej Pakuła (kontrabas).
Środkowa część spektaklu zatytułowana …gdzie tkwią nagie gwiazdy… do muzyki Johannesa Brahmsa (fragmenty „Koncertu skrzypcowego D-dur”, „I Sonaty skrzypcowej G-dur”, „Serenady A-dur” nr 2, „Intermezza A-dur” op. 118) prezentowana była w poprzedniej wersji „Emocji”. Violetta Suska przekazuje w kolejnych sekwencjach „…gdzie tkwią nagie gwiazdy…” własne widzenie samotności, żałoby, namiętności oraz uczuć towarzyszących osobie w tłumie ulicznym.
„Emocje 2017” to dalszy ciąg wypowiedzi w formie baletowej na temat relacji z innymi ludźmi i związanych z nimi uczuć, wypełniających nasze życie. Tańczy Balet Opery Krakowskiej.
Dofinansowano ze środków Instytutu Muzyki i Tańca w ramach programu Muzyka i taniec – Interwencje 2017.