Recenzje - Teatr

Undergroundowy Loch Camelot

2008-03-18 12:24:47 | Kraków
 Kabaretowa scena Loch Camelot, prezentująca się w podziemiach ulicy św. Tomasza, zaszczyciła krakowsko – ogólnopolską publiczność serią występów, pod dowolnie kojarzącym się tytułem: „W ogrodzie dotyku Luizy”. Przeszło dwugodzinny występ dotknął „ego” każdego i „IQ” każdej...  albo na odwrót?

Poprzez poezję znakomitego poety Stanisława Barańczaka czy innych bardziej lub mniej znanych artystów, grupa Loch Camelot wypełniła salę pewną ironią, nutą sceptycyzmu wobec „unowocześnionego” świata a także masą znakomitej satyry, której pozazdrościłby każdy „modny” kabaret.

Nie zabrakło własnej twórczości aktorów, pielęgnujących przywiązanie do Krakowa, stawiających na miłość, piękno i artyzm w zupełnie niekonwencjonalny sposób. Przerwy między występami należały do konferansjera – malarza (Kazimierza Madeja), który ciętą ripostą i świetnym poczuciem humoru potrafił zmotywować publiczność, chociażby do ... solowych popisów.

Scenografia sceny początkowo nie wskazywała na jakikolwiek tytułowy ogród, a co dopiero ogród jakiejś kobiety, dotkniętej lub dotykającej „czegoś”. Widz przed występem stawiał bardziej na własną wyobraźnię niż okrojony wystrój, nie obrazujący nic szczególnego. Dopiero z czasem, gdy w grę weszły światła i subtelny dźwięk pianina – ogród stał się prawdziwym rajem dla zmysłów. Niebanalny głos aktorek (m.in. Jagi Wrońskiej, Marty Honzatko, Agnieszki Zawilińskiej) przeszywał na wskroś, a inteligentny humor - połączony z nowatorskim ubiorem - potrafił szczerze rozśmieszyć. Solowe występy Dominika Kwaśniewskiego były ciekawym zabiegiem, łączącym krótkie monologi Roberta Turleja z poezją śpiewaną, jak najbardziej – poważną.

Kabaret Loch Camelot to kwintesencja bohemy krakowskich artystów, którzy w indywidualny sposób potrafią stworzyć coś naprawdę ciekawego. Twórczość kabaretu jest zupełnie inna niż ta prezentowana przez kabarety znane z komercyjnej telewizji. To dosłowny underground, który oddziałuje w oczyszczający sposób. Pozwala oderwać się od codzienności i odejść na chwilę od zwykłych rzeczywistych spraw do ogrodu Luizy...

Aleksandra Dudzińska
(aleksandra.dudzinska@dlastudenta.pl)

Fot. lochcamelot.art.pl



Słowa kluczowe: Loch Camelot, kabaret, recenzja, Ogród Luizy
Komentarze
Redakcja dlaStudenta.pl nie ponosi odpowiedzialności za wypowiedzi Internautów opublikowane na stronach serwisu oraz zastrzega sobie prawo do redagowania, skracania bądź usuwania komentarzy zawierających treści zabronione przez prawo, uznawane za obraźliwie lub naruszające zasady współżycia społecznego.
  • Mój ulubiony Kabaret [0]
    J.
    2009-01-15 11:37:51
    Zgadzam się z tym artykułem. Kabaret wspaniały :))) Polecam tym, którzy szukają jeszcze jakiegoś celu w życiu!
Zobacz także
Marat/Sade, Wrocławski Teatr WspÃłłczesny
Marat/Sade - recenzja spektaklu

Wrocławski Teatr Współczesny zaprasza na nowe przedstawienie w reżyserii Marcina Libera. Czy warto się wybrać?

Szewcy - recenzja spektaklu [Teatr Polski we Wrocławiu]
Szewcy - recenzja spektaklu

Jak prezentuje się spektakl "Szewcy" w Teatrze Polskim we Wrocławiu?

odmet
Odmęt - recenzja festiwalowa

Powrót do krainy wyobraźni zainteresuje nie tylko najmłodszych.

Polecamy
Andronicus - Synekdocha - recenzja spektaklu

Zobacz, jak rodzi się okrucieństwo w nowym spektaklu Teatru Pieśń Kozła.

Kobieta i życie - recenzja spektaklu

Pięć wrocławskich instytucji kulturalnych w przedstawieniu na podstawie tekstu Maliny Prześlugi.

Ostatnio dodane
Marat/Sade, Wrocławski Teatr WspÃłłczesny
Marat/Sade - recenzja spektaklu

Wrocławski Teatr Współczesny zaprasza na nowe przedstawienie w reżyserii Marcina Libera. Czy warto się wybrać?

Szewcy - recenzja spektaklu [Teatr Polski we Wrocławiu]
Szewcy - recenzja spektaklu

Jak prezentuje się spektakl "Szewcy" w Teatrze Polskim we Wrocławiu?

Popularne
Zmarł Dariusz Siatkowski
Zmarł Dariusz Siatkowski

11 października, w wieku 48 lat, zmarł znany polski aktor, Dariusz Siatkowski. Przyczyna śmierci nie jest znana, jak poinformował Teatr im. Jaracza w Łodzi, gdzie przez ostanie lata pracował aktor, śmierć nastąpiła nagle w jednym z hoteli poza Łodzią.

Makbet - kondycja mordercy
Makbet - kondycja mordercy Kraków

Napisana około 1606 roku tragedia Williama Shakespeare’a jest jednym z lepszych dramatów o "ciemnej stronie ludzkiej duszy". Jak poradził sobie z nim Andrzej Wajda, reżyser spektaklu w Teatrze Starym?

W przeddzień czegoś większego
W przeddzień czegoś większego

Z Bartoszem Porczykiem - zwycięzcą Przeglądu Piosenki Aktorskiej w 2006 oraz twórcą spektaklu "Smycz", która stała się ważnym wydarzeniem na kulturalnej mapie Wrocławia - o pracy w teatrze i planach na przyszłość rozmawia Marcin Szewczyk.