Opis
Wystawa czasowa „Kupując oczami” w Kamienicy Hipolitów przybliża bogaty świat środków reklamowych stosowanych przez krakowskich przedsiębiorców w drugiej połowie XIX wieku i na początku wieku XX. Największą siłę oddziaływania na potencjalnych klientów miały wówczas ogłoszenia zwane inseratami, drukowane w prasie, w księgach adresowych i informatorach, a także katalogi oraz cenniki wydawane przez przedsiębiorstwa.
Na wystawie nie zabraknie afiszy, plakatów i wywieszek, jak również całej gamy ulotek i druków firmowych. Zaprezentowana zostanie też cała paleta opakowań reklamowych, takich jak bombonierki po czekoladkach czy puszki po herbacie i kawie oraz upominki reklamowe opatrzone zastrzeżonym znakiem towarowym. Podziwiać będzie też można tradycyjne szyldy i stanowiące zapowiedź nowoczesnych technologii – neony, filmy i muzyczne nagrania reklamowe.
W ramach wydarzeń towarzyszących wystawie odbędą się warsztaty dla dzieci, zajęcia dla młodzieży gimnazjalnej i licealnej, spacery miejskie i wykłady, a także oprowadzania kuratorskie po wystawie.